Sunday 13 August 2017

Cara Kumpul Duit Kahwin Semasa Belajar Forex


Sering kali kita terfikir macam mana cara nak Kumpul duit. Kadang-kadang kita terlepas Pandang yang sebenarnya kita Bukan tak ada duit. Duit kita banyak TAPI Tahu kat mana. Ah ah ah. suggerimenti beberapa berikut yang aku petik dari pembacaan AKU yang sedikit sebanyak AKU dah praktik .. 1. Senaraikan seberapa banyak barang yang Tidak Lagi kita gunakan. Jual Saja. Bagi Murah pun tak apa. Tukar Dalam bentuk duit dan Simpan Dalam ASB, Lagi Lama Lagi Naik di prezzo. Macamana nak Jual. letak Saja Dalam mudah. my iklan. Kalau malas nak hantar, tulis sé raccoglie kat rumah Kita. Senang. Iklan tu gratuito, Kita tak dikenakan caj. Senaraikan Barang tu contohnya motosikal, perabot, bobina dan apa saja yang kita Tidak gunakan Lagi. Kira macam cairkan Aset la. Disamping boleh memberi ruang yang Lebih Dalam rumah kita tu. 2. Senaraikan Siapa saja yang ada pernah Hutang dengan Kita, Lepas tu sms kat dia bro, maaf AKU tak ada duit sekarang ni, terdesak sangat, Boleh Tolong Bayar Hutang yang tak Dulu. Buat-Buat Sedih dan betul-nak betul guna duit. Hantar Saja SMS tu, mana Tahu penghutang tu Ada duit banyak sekarang. heheheh 3. Cancellati abbonamento mana-mana yang tak Perlu. Entahlah, AKU impallidendo Tak suka melanggan Benda-benda yang semacam Vakum menyedut duit dari Dalam poket Kita. haha. contohnya macam langgan suratkhabar ke, astro ke dan apa-APA benda lain yang tak Perlu. Terpulang pada pendapat Masing-Masing lah, TAPI AKU Bagi, Benda-Benda macam ni semacam Tidak Perlu. Cukup sekadar memenuhi keperluan dan kemudahan internet yang ada sekarang Adalah terlebih cukup untuk kita dapatkan maklumat dan Berita terkini. Ah ah ah. ini Ayat orang palizzata kedekut kat Malesia. Untuk Fakta, AKU Masih guna prepagata hingga Kini, setiap Bulan mesti ada baki walupun AKU rabboccare RM30 je sebulan. Ah ah ah. internet Lak. AKU guna Celcom SKMM je. RM25 sebulan UTK 1 giga. Ah ah ah. cukup untuk Layan Fb, aggiornare il blog, hantar Emel dan ecetra. tengok youtube tak boleh. kena guna internet AIF. hahaha 4. Buat keje part-time. Kenal Meals apa Hobi Kita. Cuba cara fikirkan macamana nak Buat duit dengan Hobi kita tu. Contohnya menjual Barang berkaitan Hobi Kita melalui bisnes online. Belum cuba Belum Tahu. 5. eh dah tak ada idea dah. rancio. hahaDulu, masa AKU MINTAK NAK KAHWIN Dekat Mak AKU, Lagi-Lagi masa tu AKU memang Masih Lagi BERSTATUS seorang Pelajar UiTM Shah Alam, Mak AKU TOLEH Banyak KALI tengok kat aku. Hehehe. Mungkin agaknya Mak ingat, Anak dia ni cuma principale principale dan sekadar bergurau. Bila AKU Serius Buat Muka, Baru Mak Amik Serius. (Kau ingat senang ke nak mintak kahwin kalau UAE tengah Belajar Kena bagi Alasan yang kukuh Tahu) Sebenarnya, AKU sendiri gioco di parole tak pernah terpikir yang akan AKU kahwin Dalam USIA 23 tahun dan Masih Belajar. Tapi, kata orang, Jodoh DAH sampai kan Terima je lah. Lagipun, masa tu AKU pikir sebab LAKI AKU DAH Kerja dan DAH ADA KEWANGAN YANG STABIL. takde apalah yang nak dirisaukan Sangat. Kan Dah rasa Hidup terjamin kat situ. Dulu, AKU kahwin, masa tu AKU nak masuk TAHUN AKHIR pengajian ijazah aku. Sepanjang dua semestre Akhir dengan bergelar Pelajar dan seorang Isteri pada yang masa, AKU rasa, Segala perjalanan dipermudahkan olehNya walaupun ada ranjau sikit-sikit. Itu memang tak boleh nak ELAK lah kan. (Kena ingat, pasangan Baru kahwin ni biasanya akan diuji Oleh DIA.) Yang penting masa tu, tau-tau je Lepas dah Habis esame finale untuk ultimo semestre tu, AKU Bukan setakat Dah dapat Laurea in Construction Management TAPI Dalam masa yang sama aku dah ada jugak ijazah SEBAGAI seorang Isteri. (Aku memang l'unico studente Yang kahwin Dalam kelas dan juga Dalam lotto CM2009. Hehehe.) Bangga Mestilah AKU bangga sebab tak ada semua orang Sijil HALAL YANG DIIKTIRAF Oleh Jabatan AGAMA ISLAM. Hahahaha. Sospiro. Kalau Kawan-Kawan kelas AKU di Più, Lepas je dah abis esame finale tu, memasing dah sibuk sana-Sini cari Kerja, pergi intervista Dan mestilah jugak ada yang SIAP cakap. Dah Kerja Nanti, nak Kumpul duit, nak kahwin. Hehehe. Aku dah boleh rilek-rilek Dekat rumah. Tak pikir Pasal kahwin dah. Pasal Kerja gioco di parole takyah pikir sebab laki aku aku bagi duduk rumah. Weeeeeeeeeeeeeeeeee Kalau Kawan-Kawan AKU yang Masih solo tu, SIAP TARGET KAT TEMPAT Kerja nanti, nak Usha-Usha Lelaki yang Boleh dibuat SUAMI. Lagipun, kan orang Selalu cakap, nak cari Jodoh, Lagi Elok masa kita dah Kerja sebab kita dah Tahu Lelaki tu mesti dah ada yang kewangan stabil dan Lebih bertanggungjawab. Kan Itu untuk yang Perempuan lah. Yang Lelaki Mungkin nak cari kat Tempat Kerja jugak sebab Perempuan kalau dah bekerjaya ni kan, sifatnya matang dan Lebih bertanggungjawab. (Apa Kau ingat kaum Lelaki ni Suka sangat ke dengan Perempuan yang asyik dok berperangai kalah budak tadika Penat Tahu NAK Layan) Boleh kata, majoriti pasangan yang bercinta, memang Tak Berani nak ambil risiko kahwin masa Masih berstatus Pelajar. Sebab Dalam Kepala, Takut TAK TERKEJAR MASA amp DIRI sendiri TAK TERURUS. Yelah, mana nak Layan Isteri atau SUAMI, mana nak Buat assegnazione, mana nak pergi kelas, tambah-tambah Lagi, kalau masa tu Isteri mengandung dan dapat Anak. Nak Layan karenah Anak Lagi. Dalam Kepala otak mesti dah terpikir. Serabutnyaaaaaaaaaa hiduppppp. . Pada AKU lah kan, kahwin semasa Tengah Belajar Lagi ni, untuk yang Perempuan, memang ok. Tapi boleh kalau, yang Perempuan tu, biarlah SUAMI dia del tu Bukan seorang Pelajar jugak sebab orang Lelaki, Kena ingat, Lepas kahwin, tanggungjawab Yang kena Pikul tu, besar lagiiiiiiiii. Lagi-Lagi SOAL NAFKAH. Yang Lelaki, kalau UAE kahwin, UAE Tengah Belajar dan tak bekerja, macam mana UAE nak tanggung Anak Bini Itu Belum kira Lagi UAE kena bagi duit belanja Dekat MAK ayah kat Kampung. Takkan kau nak tanggung semua tu Pakai DUIT PTPTN kot Tak gioco di parole Pakai biasiswa Macam tu 0o Pihak Lelaki, kalau nak kahwin gioco di parole, mungkin boleh. Itupun kalau kau ADA Kerja SAMPINGAN ataupun UAE ada AMIK JOB LUAR ataupun ADA Bisnes sendiri dan rasa kewangan UAE tu cukup untuk tanggung Hidup Anak Bini. Kena ingat, KEHIDUPAN Lepas KAHWIN Adalah yang Paling MENCABAR. Sebab sebagai SUAMI, UAE kena sediakan Tempat tinggal, makan Pakai, dan Segala kemudahan di Più. Kalau kau Anak orang Kaya, takpelah kot sebab mungkin MAK ayah UAE nak tanggung Hidup UAE Lepas UAE dah kahwin. (Aku pernah Jumpa dah orang macam ni. Si Lelaki Anak orang Kaya. Lepas kahwin, setiap Bulan MAK ayah bagi duit belanja untuk tanggung Anak Bini sampai lah Lelaki tu Habis Belajar.) Setakat ni, AKU memang Belum PERNAH JUMPA Lagi, pasangan yang sama - sama Masih Belajar dan dan berkahwin dari orang golongan Biasa. Mungkin ada. Atau Korang dah pernah Jumpa Forse ada di kalangan kawan Korang Hmmm. 0o (Kalau Ada, cuba cerita sikit macam mana dorang sopravvivere Hidup Lepas kahwin tu dengan dua-dua Masih Lagi berstatus seorang Pelajar Sahaja dan Lelaki tu tak Kerja.) Benda ni sebenarnya, Jodoh jugak. JODOHKAN Kerja Tuhaň. Kalau dah memang si Polan dengan si Polan ni dah ditakdirkan menikah masa dua-dua Masih Belajar, siapalah Kita Kan nak menolak ketentuan yang Telah ditetapkan olehNya Ye dok Kalau KES macam ni, kena amik sebagai cabaran dan dugaan Dalam hiduplah. Takde pilihan lain. Memanglah Kita boleh cakap. Ahhh taknak kahwin masa Belajar. Nanti nak kena Kerja parte tempo lah, apelah, Itulah, Inilah. Penattttt. TT Tapi kalau Jodoh UAE MEMANG DAH TERTULIS Dekat LOH Mahfuz yang UAE disahkan menikah masa UAE Tengah Belajar, memang kena Redha je. Kena persiapkan Diri dan dan Segi fizikal mentale. Yang penting, dua-dua kena SALING MEMAHAMI. Jangan dah kahwin nanti, Yang si Bini, dah Tahu Laki UAE Belajar Lagi dan bersusah payah Kerja parte tempo nak tanggung UAE, cukup Bulan UAE PEGI mintak laki UAE BELIKAN HANDBEG SIARAN Pulak Memang nak kena lempang lah kan huhuhu. Untuk cantato Lelaki yang merancang nak melamar pujaan hati Yang sama-sama dengan Belajar Korang, pikirlah dengan sebaiknya. Andai memang dah Jodoh Korang, banyakkan memohon keredhaanNya dan berdoa semoga segalanya dipermudahkan olehNya. Juga berdoa semoga kalian berdua Tabah dan Sabar yang Amat Dalam mengharungi dugaan dan cabaran Dalam rumahtangga ketika Masih Lagi mempunyai tanggungjawab sebagai seorang Pelajar. Ok Kadangkala, Kita kena berpikir Positif. Lagipun, KAHWIN ni kan dah dikira KITA BERIBADAH kepadaNya. Kan Apa yang Boleh AKU cakap berdasarkan pengalaman aku kahwin masa aku Masih Belajar Lagi, AKU rasa SERONOK, BEST, SYOK GILA dan segala perasaan rimasto Lagi satu, sebab Kita Jadi rimasto dari di Più. Nak tau kenapa AKU macam tu Sebabnya. Kalau orang yang lain bercinta tu, Yang Perempuan lah. Kalau orang Tanya. Tunggu boifren kau Amik eh. mesti dah senyum kambing. Tapi aku Dengan bangganya aku akan Jawab. Bukanlah. Marito Amik. Perghhhh Mau terkesima kan Muka orang yang bertanya tu. Lagi-Lagi kalau yang bertanya tu Adalah seorang Lelaki yang Dalam prose dan niat nak Usha AWEK dan Tanpa SEDAR rupanya, AWEK Yang diusha ITU Adalah BINI ORANG. Hahahaha. LOL Bagi pendapat pula saya, untuk lelakibakal SUAMI kejarlah Dulu cita-cita sebelum kejar cinta. Bukan Susah gioco di parole, Habiskan Belajar Secepat Mungkin (kalau tempoh belajr 4 tahun, comprimere jadikan 3 tahun), Dapatkan Kerja Terbaik Cepat-Cepat, Kumpul Duit Secukupnya Cepat-Cepat poi Pinang la Bakal Isteri Cepat-Cepat, tak Susah gioco di parole. Kalau Allah dah takdirkan itu kita Jodoh, InsyaAllah takkan ke mana-mana. Menjadi seorang SUAMI bermakna Lelaki tersebut Perlu memikul amanah yang cukup tau Besar. Sekadar pendapat saya, maafkan saya Jika tersilap. hehehehe ragazzo Hardy Klaw la eun berada d Tempat plajar2 YG universitinye lbih Sosial. eun Perlu Taw bhawasekurang kurangnye bercerai adalh Lagi Baik dripada Berzina. aquilone ni Bukan saje nk jage maruah TPI nome dell'Islam. skiranye psgan muda ada mslah rumh tangge mreka Boley rujuk PSAT kaunseling YG krajaan da tbuhkan. xsemua org mcm anda Hardy ragazzo. JGN smpai terbawa bdaya Amerika YG Suh Kjar cita2 DLU BWU kawen. da BPE rmai GDIS kt sano hilang dara sblom grad. nk cpat2 hbiskan blajar n cai krja puzzola ni bukn snan. SUAMI Isteri KNE pndai rncang kwangan. bia Hidup sderhana Dulu. bnyak Hadis Nabi YG mggalakkan kawen Awal. quotcai Kerja cpat2, Kumpul dwet cpat2quot btape senangnye dichiarazione tu. Klaw org Boley wat GTU xde Nye budak2 nk bzina skunk ni. Shabat Nabi DLU pown rmai KWEN Awal n bcerai. bdak2 u ni bkan bdak2 tahfiz YG Boley slalu bpuase nk di NFSU. dgaan bsar Sini. tmbah plak Klaw duk Umah Sewa. sye ade rmai KWEN awl..yes mereka ade mslah TPI stiap msalah mereka DPT slesaikan. Allah xkejam n akn Tolong hmbaNYA YG ikhlas Buat kbaikan n ikut Sunnah Nabi. ingatlah Hardy Boy. quotiblis2 akan mnangis skiranye ade cicit Adam bkwen punteruolo KRNA mereka da tlepas Dri 1 mksiat YG pling bsarquot. dgaan KWEN punteruolo bgantung kpda kkuatan PSGN trsbut ntuk tangani Nye. stakat ni Alhamdulillah, sye da 2 tawn KWEN sjak USIA 19 g msih Kekal hingga HRI ni. YG penting aquilone kna slalu ingat Allah. ikhlas dlm prkwenan kerna Allah. Firman Allah: Dan Bujang kahwinkanlah orang-orang (Lelaki Dan Perempuan) Dari kalangan kamu, dan orang-orang yang Soleh Dari Hamba-Hamba kamu, Lelaki dan Perempuan. Jika mereka Miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya Dan limpah kurniaNya), Lagi Maha Mengetahui. (An-Nur: 32)

No comments:

Post a Comment